مایکروویو (مایکروفر) به عنوان یکی از لوازم آشپزخانه مدرن شناخته می‌شود، که راحتی و سرعت در عمل پخت وپز را یک‌جا برای افراد منزل به ارمغان آورده است. این وسیله با استفاده از امواج الکترومغناطیسی با طول موج بلند غذا را گرم می‌کند. محفظه پخت غذا در مایکروفر نسبتاً کوچک و آب‌بندی است و از این رو بخار و دود حاصل از غذا باید از دستگاه خارج شود برای این منظور مایکروفرها دارای موتور فن، فیلتر زغالی و دمپر هستند که این وظیفه را برعهده دارند. اگر یکی از این قسمت‌ها دچار مشکل باشد، خروج هوا به درستی انجام نخواهد شد.

اینجا ما مواردی که ممکن است در مشکل خارج کردن هوای مایکروفر نقش داشته باشد را بررسی می‌کنیم. از راهنمایی‌های زیر استفاده کنید تا مایکروفر را عیب‌یابی و تعمیر کنید. ولی اکیدا توصیه می‌کنیم که از انجام تعمیر مایکروفر توسط خودتان خوداری کنید مگر اینکه دانش فنی کافی داشته باشید.

 

فیلتر زغالی

اگر فن خروجی مایکروفر از کار کردن باز ایستاده، شاید فیلتر زغالی مسدود شده باشد. این نوع فیلتر در اکثر مایکروفرها استفاده می شود، که وظیفه‌ی جذب بو و آلاینده‌های ناشی از غذای گرم شده را برعهده دارد. این آلاینده‌ها به مرور زمان جمع شده و فیلتر را مسدود می‌کنند. تعویض فیلتر زغالی در مایکروفر یکی از سرویس‌های عادی و دوره‌ای می‌باشد. برای دسترسی به فیلتر که عموما پشت توری هوای خروجی قرار دارد، پیچ‌های آن را باز کنید و فیلتر را در آورده و فیلتر جدید را قرار دهید.

فیلتر روغن

عامل دیگری که ممکن است جلوی کار کردن فن را بگیرید مسدود شدن فیلتر روغن می‌باشد. این فیلتر روغن و چربی ناشی از غذای گرم شده را جمع‌آوری می‌کند و سیستم خروجی را تعمیز نگه می‌دارد. مسدود شدن فیلتر روغن به مرور زمان طبیعی بوده و نیازمند تعویض دوره‌ای است. فیلترهای روغن زیر مایکروویو قرار دارند، و با یک کلیپس فنری نگه داشته شده است. می‌توانید فیلتر روغن را درآورده و با آب و مایع ظرفشویی تمیز کنید، ولی اگر گرفتگی خیلی زیاد باشد می‌تواند آن را یا یک فیلتر روغن جدید تعویض کنید.

مجموعه دمپر

یکی دیگر از مواردی که منجر به عدم کارکرد فن در مایکروفر می‌شود مجموعه‌ی دمپر است. دمپر بخشی از اغلب مایکروفرها است که از ورودی هوای بیرون به داخل سیستم خروجی جلوگیری می‌کند. دمپر یک فلپ (بال) از جنس فلز یا پلاستیک است که وقتی فن خاموش است بسته می‌شود و وقتی فن روشن است باز می‌شود. فلپ غالباً دارای یکی فنر است و شاید طوری طراحی شده که به سادگی براساس نیروی گرانش باز و بسته شود. برای دسترسی به مجموعه دمپر، باید مایکروفر را از جایش در دیوار یا کابینت در آورید. دمپر را بررسی کنید که شی‌ای جلوی باز و بسته شدن آن را نگرفته باشد و اینکه دمپر خراب نشده باشد. اگر دمپر معیوب بود باید آن را تعویض کنید. هنگام نصب مجدد دقت که چیزی مانع دمپر نباشد تا دوباره خراب نشود.

موتور فن

شاید اصلی‌ترین موردی که باعث می‌شود فن کار نکند موتور فن باشد. این قسمت وظیفه‌ای گردش هوا از طریق سیستم خروجی را دارد. برای بررسی موتور فن، ابتدا مایکروویو را از برق در آورید. موتور فن عموما پشت مایکروویو نزدیک به بالا قرار دارد. کاور موتور فن را در آورده و با دست آن را بچرخانید.

 

تعمیرات تخصصی مایکروفر

در مشکلات مربوط به فن، اگر مشکل از فیلترها باشد که غالباً با تعویض و شستشو قابل حل هستند، در موارد دیگر مانند دمپر و موتور فن توصیه می‌کنیم که خوتان دست به کار نشوید. تعمیر مایکروویو (مایکروفر-سولاردم) به خاطر موارد ایمنی بخصوص قسمت‌های برقی باید توسط تکنسین متخصص انجام شود. تعمیرکاران حرفه‌ای ما در جنرال کلدسرویس آماده‌ی ارائه خدمات تعمیر و سرویس مایکرویو و مایکروفر می‌باشد. ما در صورت نیاز مایکروفر شما را با بهترین لوازم یدکی تعمیر می‌کنیم. با ما تماس بگیرید تا مشکل مایکروفر خود را از طریق فرم ارسال آنلاین سفارش تعمیرات بفرستید تا همکاران ما برای هماهنگی با شما تماس بگیرند. سفارش‌ها آنلاین شامل ۱۰٪ تخفیف ویژه می‌باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *