آیا ماکروفر , مایکروویو  و سولاردم سرطان زا هستند؟

از روزی که ماکروفر ها اختراع شدند، بسیاری از افراد معتقد بودند که این وسیله سرطان زا است و استفاده از آن ها باعث به خطر انداختن سلامتی انسان ها می شود. همچنین برخی معتقد بودند که ماکروویو باعث آلودگی غذا می شود. اما در حقیقت چنین نیست.

و بر عکس استفاده از ماکروفر و به خصوص سولاردم، بخاطر عدم تخریب ریز مغذی های داخل غذا، باعث می شوند تا ارزش غذایی مواد غذایی حفظ شود و در صورتی که غذا توسط ماکروویو یا سولاردم گرم شود و یا پخته شود، خاصیت رادیو اکتیویته پیدا نمی کند، بنابراین مصرف غذا اصلا برای سلامتی انسان مشکلی ایجاد نمی کند. حتی بسیاری از محققان استفاده از ماکروفر و سولاردم را به شدت پیشنهاد می کنند.

همچنین انجمن غذا و داروی آمریکا ( FDA ) ، اظهار کرده است که در صورت استفاده از ماکروویو یا سولاردم، مواد غذایی به هیچ وجه آلوده نمی شوند. به عنوان مثال ماکروویو باعث می شود تا مولکول های آب موجود در مواد غذایی به لرزش در بیایند و تولید گرما باعث پخت غذا می شود. بنابراین غذا هایی که آب زیاد ی دارند، مانند سبزیجات، خیلی سریع تر پخته می شوند و ارزش غذایی آن ها نیز با پختن زیاد و طولانی مدت از بین نمی رود. همچنین امواج انرژی تولید شده توسط ماکروویو، به گرما تبدیل می شود، بنابراین مواد غذایی را آلوده نمی کنند. همچنین در سولاردم نیز به همین صورت می باشد، حتی استفاده از سولاردم بسیار بهتر است، زیرا سرعت طبخ غذا در آن سریع تر است، بنابراین برای پخت غذا هایی مانند سبزیجات بسیار مناسب است، زیرا به موجب پخت طولانی مدت سبزیجات ویتامین های آن از بین می رود،

در صورتی که با پخت کوتاه مدت ویتامین ها حفظ می شوند,

همچنین جهت مطالعه بیشتر در مورد مضر بودن ماکروفر می توانید مقاله ” آیا مایکروفر برای سلامتی مضر است ” را مطالعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *