همه چیز درباره مخزن بخارشوی دلونگی:

مخزن بخارشوی دلونگی چیست و چه کاری انجام می دهد؟ + نحوه نگهداری و مراقبت از آن (رسوب گیری وجرم زادیی)

در این مقاله قصد داریم تا بیشتر به یکی از مهمترین قطعات بخارشوی دلونگی یعنی مخزن آن بپردازیم. اگر نکات مهم استفاده از مخزن بخارشوی را نادیده بگیریم این قطعه در معرض آسیب و خرابی قرار می گیرد.
وظیفه مخزن بخارشوی دلونگی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

مخزن بخارشوی دلونگی وظیفه نگهداری آب برای گرم شدن و تبدیل آن به بخار را دارد. آب بخارشوی که در این محفظه قرار دارد به کمک انرژی گرمایی بخار شده سپس از طریق پمپ و اجزای دیگر به داخل شلنگ و به سمت خروجی هدایت می شود.

مخزن بخارشوی دارای یک دریچه و درب است که شما باید آب را از داخل این دریچه وارد مخزن و بخارشوی کنید. نکات مهمی در مورد مخزن بخارشوی وجود دارد که ما در ادامه این بخش از وبسایت تعمیرات لوازم خانگی جنرال کلدسرویس بدان اشاره می کنیم.
نکاتی مهم در نگهداری و نحوه استفاده صحیح از مخزن بخارشوی

بویلر یا مخزن بخارشوی دلونگی (در نظر گرفتن ظرفیت مخزن)

هر چقدر در حین کار با بخارشوی کمتر نیاز به پر کردن مخزن داشته باشید، بهتر است.

به همین منظور بهتر با در نظر گرفتن بودجه خود از دستگاهی استفاده کنید که ظرفیت آن مناسب با مساحت خانه و محل کار شما باشد.

آب مناسب برای مخزن بخارشوی دلونگی:

آبی که داخل مخزن یا بویلر می ریزید دارای اهمیت ویژه ای است. بسیاری از موارد تعمیر بخارشوی دلونگی به این دلیل است که افراد بدون توجه به سختی آب شهری و آب معمولی آنها را داخل مخزن می ریزند. این رایجترین اشتباه در مورد بخارشوی هاست.

برای بخارشوی باید از آبی استفاده کنید که عاری از املاح و ناخالصی باشد. بهترین گزینه آب معدنی و مقطر است. در صورت عدم دسترسی به آب معدنی می توانید همان آب معمولی را ابتدا بجوشانید و بعد داخل مخزن بریزید. ضمناً به یاد داشته باشید که به غیر از آب نباید چیز دیگری داخل مخزن بخارشوی دلونگی ریخته شود، مگر در مواقعی که طبق مقالات قبلی قصد رفع رسوب دستگاه را داشته باشید.

اگر آب مناسبی داخل مخزن نریزید رسوب ایجاد شده می تواند هزینه های سنگینی جهت تعمیر بخارشوی دلونگی و تعویض قطعات آن از جمله دیگ بخار یا موتور بخارشوی را بر دوشتان بگذارد.

امکانات ایمنی بخارشوی ها

در بعضی از بخارشوی های خانگی امکاناتی در نظر گرفته شده است که درصد ایمنی را بالاتر می برند. از جمله این امکانات که به مخزن مربوط می شود، قفل کودک مخزن است. این امکانات احتمال سوختگی از طریق بخار داخل دستگاه را به حداقل می رساند.

در کنار این موارد باید جوانب احتیاط فردی را درنظر داشته باشید. برای مثال در هنگامی که قصد پر کردن مجدد مخزن را دارید سر خود را با فاصله از مخزن قرار دهید. سوختگی بخار آب از بالاترین درجات سوختگی است که می تواند آسیب جدی به شما بزند.

تخلیه آب مخزن بخارشوی دلونگی بعد از هر بار استفاده

تخلیه آب مخزن بخارشوی دلونگی بعد از هر بار استفاده

نکته دیگری که باید در مورد مخزن بخارشوی دلونگی بدانید این است که در هر بار استفاده از بخارشوی باید آب آن را کاملاً خالی کنید. در صورت انجام ندادن این کار ممکن است دفعه بعد که قصد باز کردن در مخزن و استفاده از دستگاه را داشته باشید، ببینید که در به دلیل وجود رسوب باز نمی شود.

اگر چنین اتفاقی افتاد برای از بین بردن رسوب می توانید مقاله رسوب زدایی بخارشوی دلونگی را مطالعه و جهت رفع جرم و رسوب اقدام کنید یا برای جرم گیری و تعمیر بخارشوی دلونگی آن را به نمایندگی مجاز جنرال کلدسرویس در تهران ارسال نمایید.

چک کردن نشتی مخزن

ممکن است متوجه شوید که بخارشوی دلونگی بخار نمی کند و یا آب داخل مخزن خیلی زود تمام می شود. برای اینکار باید مخزن را از نظر نشتی بررسی کنید. همچنین ممکن است مخزن از جای خود تکان خورده باشد. اگر قصد چنین کاری را دارید حتماً باید اجازه دهید دستگاه خنک شود تا مشکلی برای شما پیش نیاید.
جنرال کلدسرویس نمایندگی تعمیر بخارشوی دلونگی

چنانچه بنا به هر دلیل قصد تعمیر یا تعویض مخزن بخارشوی دلونگی را دارید، شرکت جنرال کلدسرویس به عنوان نماینده تعمیر بخارشوی دلونگی می تواند به بهترین شکل ممکن شما را در این امر یاری کند.

شما همچنین می توانید دستگاه خود ر برای سرویس و تعمیر به دست تعمیر کاران متبحر ما بسپارید تا این کار را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند. تعمیرات تخصصی جنرال کلدسرویس و استفاده از قطعات باکیفیت منجر به رضایت بالای مشتریان این مجموعه خدماتی شده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *