تفاوت های ماکروفر و سولاردم و مقایسه آنها

شکل ظاهری : در سولاردام، دکمه ها در بالا قرار دارند و درب دستگاه نیز از بالا باز می شود. در صورتی که در ماکروویو دکمه ها در سمت راست دستگاه قرار دارند و درب دستگاه نیز از سمت راست باز می شود.
جنس سینی : سینی که در سولاردام وجود دارد از جنس فلز می باشد و دارای شفت سرامیکی است، در صورتی که سینی ماکروویو از جنس پیرکس می باشد و دارای شفت پلاستیکی است.
عملکرد دستگاه : در سولاردام در قسمت کف هیتر وجود دارد، اما در ماکروویو چنین نمی باشد.
قرار گیری لامپ : در سولاردام عایق میکا و لامپ در قسمت بالا و در سقف دستگاه تعبیه شده است، در صورتی که در ماکروویو این دو در بدنه دستگاه و در قسمت راست قرار گرفته اند.
نحوه چرخش سینی : در ماکروویو سینی پیرکس توسط موتور شفت و ریل زیر سینی، به چرخش در می آید، در سولاردام چیزی به نام ریل زیر سینی وجود ندارد، بلکه سینی فلزی توسط چرخ هایی که در زیر سینی نصب شده اند می چرخد.
قیمت : هزینه ی خرید دستگاه سولاردام بیشتر از ماکروویو می باشد. زیرا سولاردام تمام ویژگی های ماکروویو را دارد و با این فرق که ویژگی گرمایش نوری را نیز دارد، بنابراین قیمت آن بیشتر از ماکروویو می باشد.
سرعت طبخ غذا : سرعت طبخ غذا در سولاردام بیشتر از ماکروویو می باشد. می توان گفت که سرعت پخت غذا در سولاردام، ۳ برابر ماکروویو می باشد.
نحوه نصب : نصب ماکروویو و سولاردام بسیار راحت می باشد. و در این زمینه تفاوتی وجود ندارد. فقط باید دقت داشته باشید که سولاردام و ماکروویو باید از کناره ها و از پشت و از سقف حدود ۲۰ سانتی متر فاصله داشته باشند. و در کنار دستگاه اجاق گاز یا بخاری قرار نداشته باشد.
تنوع برنامه و تنظیمات : تنوع برنامه ها و تنظیمات پیش فرض برای پخت غذا در سولاردام بیشتر از ماکروویو می باشد. در صورتی که برای پخت غذا ها در ماکروویو باید خودتان درجه حرارت را تنظیم کنید.
نحوه ی گرم کردن غذا : سولادام و ماکروویو، هر دو توسط اشعه غذا ها را گرم می کنند یا می پزند، اما سرعت پخت غذا توسط سولاردام بسیار بیشتر از ماکروویو می باشد. زیرا در سولاردام برای گرم کردن غذا از المنت نوری استفاده می شود.
فای داخلی : فضای داخلی دستگاه ماکروویو به صورت چهار گوش است، در صورتی که فضای داخلی دستگاه سولاردام به صورت مدور و استوانه ای می باشد. به همین خاطردر سولاردام امواج گرمایی سریع تر روی غذا تابیده می شوند.
کیفیت غذا : استفاده طولانی مدت از ماکروویو باعث می شود تا غذا بعد از گرم شدن خشک شود و هرچقدر این مدت زمان طولانی تر باشد، احتمال خشک شدن غذا زیاد است، برای همین بهتر است تا برای گرم کردن غذا ها کمی آب به آن اضافه کنیم، در صورتی که با استفاده از سولاردام، آب موجود در غذا تبخیر نمی شود. در نتیجه غذا اصلا خشک نخواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *